Sted: Smør- og fedtmosen lørdag d. 15. juni kl. 14-17
I Gladsaxe Kommunes naturområder er der masser af muligheder for at finde vilde, spiselige planter. Udvalget skifter med årstiderne, og varierer fra sted til sted, men generelt kan det siges, at det både er sundt, billigt og bæredygtigt at plukke sine råvarer i naturen (også kaldet at ”sanke”).
Hvis du vil lære mere om sankning og begynde at bruge naturen som spisekammer, kan det være en god idé indledningsvist at tage på en guidet tur ud i naturen. Her kan du blive vejledt i gode sankesteder, etik omkring indsamling af vilde råvarer, samt få idéer til, hvordan du kan tilberede et lækkert måltid af de indsamlede planter.
Ønsker du at deltage i dette arrangement, kan du skrive en mail til: groentidecenter@gladsaxe.dk. Skriv telefonnummer og information om, hvor mange personer I ønsker at deltage. Tilmelding senest tirsdag 4.6.
Denne blog indeholder emner og links, som vi på læringscenteret gerne vil gøre mere tilgængelige for brugerne. Vi kan kontaktes på biblioteket159013@gmail.com.
onsdag den 22. maj 2019
Lokale virksomheder - Klar med undervisning til din klasse
Se her hvordan du bruger www.aabenvirksomhed.dk til at finde spændende undervisningstilbud til dine elever, der indeholder faglig læring på en lokal virksomhed.
Filmen illustrerer hvordan læreren benytter sig af tilbuddene, og hvordan hele bookingprocessen foregår.
Filmen illustrerer hvordan læreren benytter sig af tilbuddene, og hvordan hele bookingprocessen foregår.
onsdag den 8. maj 2019
Undervisningstilbud - Skoletjenesten
|
|
|
|
|
|
|
|
onsdag den 24. april 2019
Xplore Matematik-forfatter får Novo Nordisk-pris
Vores dygtige forfatter Lóa Björk Jóelsdóttir fra VIA Læreruddannelsen i Silkeborg har vundet Novo Nordisk Fondens pris til naturfagsundervisere på læreruddannelsen 2019!
Læs mere her.
Læs mere her.
onsdag den 10. april 2019
MADmovers
Tilmeld kommende 5., 6. og 7. klasser på Arla.dk/madmovers
Tværfagligt klasseprojekt MADmovers
Elever skaber bedre spisepauser og madvaner
Skal din skole gøre digitalt indfødte til digitalt dannede
Forløbet er målrettet elever i 4.-6. klasse og består af fire moduler.
For eleverne er fællesskaber online og offline mere eller mindre uadskillelige. Samtaler, diskussioner og jokes fra klasseværelset fortsætter efter skoletid på Facebook, Snapchat og Instagram. De er derfor hele tiden i kontakt og følger med i hinandens liv – men når kommunikation går skævt online, mærkes det også offline.
Formålet er at sætte fokus på elevernes online trivsel og styrke de digitale fællesskaber i og omkring skolen. Samtidig skal det styrke deres bredere digitale dannelse gennem moduler om teknologiforståelse og sikkerhed online.
Se mere her
For eleverne er fællesskaber online og offline mere eller mindre uadskillelige. Samtaler, diskussioner og jokes fra klasseværelset fortsætter efter skoletid på Facebook, Snapchat og Instagram. De er derfor hele tiden i kontakt og følger med i hinandens liv – men når kommunikation går skævt online, mærkes det også offline.
Formålet er at sætte fokus på elevernes online trivsel og styrke de digitale fællesskaber i og omkring skolen. Samtidig skal det styrke deres bredere digitale dannelse gennem moduler om teknologiforståelse og sikkerhed online.
Se mere her
Skoletjenesten undervisningstilbud udpluk
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Abonner på:
Opslag (Atom)