onsdag den 9. maj 2018

Teaterforestillingen ”Floden”

”Floden” er min personlige historie, som handler om, hvordan det er, når der pludselig bryder krig ud i det land, du bor i, og du med ét selv bliver flygtning. Jeg er født og opvokset i Bosnien, og jeg kom her til landet som flygtning, da krigen startede i Eksjugoslavien. Jeg var teenager, da det skete.

Jeg er uddannet skuespiller i 2007 og arbejder med teater og film til daglig. Jeg har selv skrevet forestillingen. Forestillingen vandt Særprisen fra CPH Culture for året 2017.
Forestillingen lægger op til samtaler og debatter om det at være flygtning, om krig og ikke mindst om en række politiske og historiske spørgsmål og egner sig derfor godt til brug i undervisningssammenhænge. Forestillingen er ikke teknisk krævende, og den kan spilles alle steder. Der er også mulighed for at arrangere en snak med mig efter forestillingen, hvor eleverne kan stille spørgsmål til emnet og det, de lige har set. En times Q&A er med i prisen. Priser: 50, 75 og 100 tilskuere – 7.000, 8.500 og 10.000 kr. Har I mange elever, og vil I have, at jeg spiller to eller flere gange, i så fald kan vi snakke om en god pris. Forestillingen er for aldersgruppen 13+.

 Forestillingen er fuldt refusionsgodkendt og dermed en del af det professionelle udbud af teater til danske folkeskoler – og det betyder også, at I får refunderet halvdelen af forestillingens pris fra staten via jeres kommune. Mere om refusion kan I læse her: http://www.scenen.dk/produktionssiden/stoetteordninger/

 Mvh. Elvir Ramovic. Telefon: 20772920

Ingen kommentarer:

Send en kommentar